多成分燃料噴霧モデルを用いた高噴射圧力条件下における二成分燃料噴霧の解析(第2報)
Analysis of Two-Component Fuel Spray with Multicomponent Fuel Model under High Pressure Injection Conditions(Second Report)
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- 文献番号
- 20214627
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.5
- 掲載ページ
- 923-928(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 9月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 松田 大, 2) 齋藤 宏樹, 3) 若井 佑樹, 4) 川野 大輔, 5) 松村 恵理子, 6) 千田 二郎 |
著者(英) | 1) Dai Matsuda, 2) Hiroki Saito, 3) Yuki Wakai, 4) Daisuke Kawano, 5) Eriko Matsumura, 6) Jiro Senda |
勤務先 | 1) 同志社大学大学院, 2) 同志社大学大学院, 3) 同志社大学大学院, 4) 大阪産業大学, 5) 同志社大学, 6) 同志社大学 |
抄録 | 二成分燃料の噴霧に対してレーザ誘起蛍光法を用いて噴霧特性を計測し,同条件下での数値解析を行なった.その結果,燃料噴射圧力および雰囲気密度の増加により蒸発特性の違いによる各成分の蒸気を層状に形成する効果が小さくなり,低沸点成分の早期蒸発による混合促進効果が大きくなることがわかった. |
抄録(英) | The multicomponent fuel model, which estimates vapor-liquid equilibrium and physical properties of fuel mixtures, can represent heterogeneous fuel concentration distribution due to differences in evaporation characteristics of two-component fuel spray. In this paper, the concentration distribution characteristics of each component of a two-component fuel spray were measured by laser-induced fluorescence method and numerically calculated using the multicomponent fuel model with fuel injection pressure and ambient density as parameters. 翻訳 |