低温酸化反応を用いた軽油改質技術によるHC-SCRの開発
Development of HC-SCR System by Diesel Reformed Gas Used a Low Temperature Oxidation
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- 文献番号
- 20214632
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.5
- 掲載ページ
- 955-960(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 9月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 齋藤 郁, 2) 佐藤 信也, 3) 野村 浩司, 4) 菅沼 祐介, 5) 三阪 遥 |
著者(英) | 1) Iku Saito, 2) Shinya Sato, 3) Hiroshi Nomura, 4) Yusuke Suganuma, 5) Haruka Misaka |
勤務先 | 1) 日野自動車, 2) 日野自動車, 3) 日本大学, 4) 日本大学, 5) 日本大学大学院 |
抄録 | 尿素水を必要としないHC-SCRのNOx浄化性能向上のため、低温酸化反応を用いて軽油を改質し、NOx還元効果の高い含酸素物質を生成することを試みた。改質温度や改質当量比、触媒反応におけるNOx:HC比率などを変化させてNOx浄化実験を行った結果、最大90%程度のNOx浄化率を得られることがわかった。 |
抄録(英) | HC-SCR system by diesel reformed gas was developed to improve a NOx reduction performance. A low temperature oxidation of diesel fuel was adopted to generate a diesel reformed gas such as oxygenated hydrocarbon, which is high NOx reduction agent. Various experiments for evaluating NOx reduction performance were conducted using n-hexadecane and diesel fuel by changing a reforming temperature, reforming equivalence ratio and NOx: HC mole ratios in the selective catalytic reaction. It was found that the NOx reduction efficiency by reformed gas was achieved up to about 90%. 翻訳 |