マルチツールをオンライン連成するCo-Simulation環境の構築(第2報)
Construction of Online Co-Simulation Environment (Second Report)
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- 文献番号
- 20214634
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.5
- 掲載ページ
- 967-972(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 9月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
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カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 緒方 健一郎, 2) 奥田 雅俊, 3) 藤田 紘一郎 |
著者(英) | 1) Kenichiro Ogata, 2) Masatoshi Okuda, 3) Koichiro Fujita |
勤務先 | 1) 本田技研工業, 2) 本田技研工業, 3) 本田技研工業 |
抄録 | パワートレインと走行シナリオの多様化といった車両性能予測環境の拡大と,パワートレインの過渡的な振舞を考慮させた車両性能予測精度の向上を,計算リソース増加を抑制しつつ両立するには,適切な粒度のモデル選定が必要である.本研究では,シナリオベース車両モデルとFRMエンジンモデルとを統合する手法を提案する. |
抄録(英) | In order to extend an environment of a vehicle performance prediction, such as diversification of a powertrain and driving scenarios, and to improve an accuracy of vehicle performance prediction considering a transient behavior of the powertrain without increasing computational resources, it is necessary to select a model with appropriate granularity. In this study, we propose a method to integrate scenario-based vehicle model with fast running engine model. 翻訳 |