二相流シミュレーションを用いた新型FCV向け水素合流配管の開発
Development of Hydrogen Mixing Pipe for New FCV by Using Two-phase Flow Simulation
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- 文献番号
- 20214635
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.5
- 掲載ページ
- 973-977(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 9月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
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カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 新井 英行, 2) 栗田 周治, 3) 鈴木 裕士, 4) 藤尾 孝郎 |
著者(英) | 1) Hideyuki Arai, 2) Shuji Kurita, 3) Yushi Suzuki, 4) Koro Fujio |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車 |
抄録 | 2020年型FCスタックでは、コストと搭載スペースの削減を狙って水素供給配管を簡素化した。この簡素化により生じた、供給水素と循環水素の混合不足を解消するために水素合流配管を新設した。燃料電池セルへの循環水流入防止と水素混合を両立できる水素合流配管を二相流シミュレーションを用いて設計した。 |
抄録(英) | In the 2020 fuel cell stack, the hydrogen supply piping has been simplified with the aim of reducing costs and mounting space. A hydrogen mixing pipe was newly installed to eliminate the insufficient mixing of supplied hydrogen and circulating hydrogen caused by this simplification. A two-phase flow simulation was used to design a hydrogen mixing pipe that can both prevent the inflow of circulating water into the fuel cell and mix hydrogen. 翻訳 |