高効率高減速化を達成する1枚歯ピニオンギヤの開発(第2報)
Development of Single Tooth Pinion Gear to Achieve High Efficiency and High Speed Reduction (Second Report)
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- 文献番号
- 20214729
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.5
- 掲載ページ
- 1077-1083(Total 7 p)
- 発行年月
- 2021年 9月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
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カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 時﨑 哲平, 2) 小林 幹明, 3) 川島 義親, 4) 熊谷 俊司, 5) 石田 久 |
著者(英) | 1) Teppei Tokizaki, 2) Motoaki Kobayashi, 3) Yoshichika Kawashima, 4) Shunji Kumagai, 5) Hisashi Ishida |
勤務先 | 1) ミツバ, 2) ミツバ, 3) ミツバ, 4) ミツバ, 5) ミツバ |
抄録 | 高効率高減速を達成する減速機「1枚歯ピニオンギヤ」に採用されている円弧歯形はインボリュート歯形と比較して中心距離変化よる性能に与える影響度が高いことがわかっている。本稿では1枚歯ピニオンギヤの中心距離変化の伝達効率への影響度を検証した。また歯形形状変更によりその影響度を下げられることも確認した。 |
抄録(英) | It is known that the tooth profile circular used in the reduction gear “single-tooth pinion gear” that achieves high efficiency and high speed reduction has a higher degree of influence on performance due to changes in the center distance than involute tooth profiles. In this paper, we verified the influence of the change in the center distance of the single-tooth pinion gear on the transmission efficiency. It was also confirmed that the influence of the change in the center distance on the transmission efficiency can be reduced by changing the tooth profile. 翻訳 |