ハイブリッド車向け走行中ワイヤレス給電の電力制御に関する研究
Power Control in Dynamic Wireless Power Transfer for Hybrid Vehicles
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- 文献番号
- 20214730
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.5
- 掲載ページ
- 1084-1089(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 9月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 津下 聖悟, 2) 岡崎 俊太郎, 3) 橋本 俊哉, 4) 永井 栄寿, 5) 藤田 稔之, 6) 藤本 博志 |
著者(英) | 1) Shogo Tsuge, 2) Shuntaro Okazaki, 3) Toshiya Hashimoto, 4) Sakahisa Nagai, 5) Toshiyuki Fujita, 6) Hiroshi Fujimoto |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) 東京大学, 5) 東京大学, 6) 東京大学 |
抄録 | 環境負荷低減のため,電気自動車の普及が期待されているが課題は多い.一方,普及しているハイブリッド車に給電しながら走行することは電動走行比率向上に有効だが,電池が小さいため正確な電力制御が必要となる.本稿ではアクティブ整流器と送電インバータによる電力制御を提案,回転型ベンチ40km/hの結果を示す. |
抄録(英) | Electric Vehicles are expected to be widespread for reducing CO2, however there are many issues. On the other hand, Hybrid Vehicles are already widespread. Dynamic Wireless Power Transfer for Hybrid Vehicles can be one of the effective means to improve the actual electric driving rate, however precise control of receiving power is required because of small allowable battery power. In this paper, we propose power control method by transmission inverter and PWM AC/DC converter, and show results of power control on high-speed rotary bench at 40km/h, 翻訳 |