定常過渡におけるPM/PN排出低減に向けた燃料噴射系の開発
A Development of Gasoline Direct Injection Systems to Reduce PM and PN in Steady and Transient Operations
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- 文献番号
- 20214744
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.6
- 掲載ページ
- 1167-1172(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
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カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 加藤 真亮, 2) 中山 智裕, 3) 桂 拓未, 4) 塚本 卓磨 |
著者(英) | 1) Masaaki Kato, 2) Tomohiro Nakayama, 3) Takumi Katsura, 4) Takuma Tsukamoto |
勤務先 | 1) SUBARU, 2) SUBARU, 3) SUBARU, 4) SUBARU |
抄録 | ガソリン直噴エンジンにおけるPM/PNは, 定常状態ではインジェクタチップウエット, 過渡時は燃焼室壁面各部位への燃料付着が大きな影響を与える.チップスートの増加傾向の分析手法構築と, 噴口特性の違いによるPN量の違いを解析. また, 壁面付着傾向の異なる噴霧で, 冷間・暖気後においてPNに与える影響の調査を行った. |
抄録(英) | Reduction of PM and PN are required for gasoline direct-injection engines in real driving conditions. Soot constitutes a major amount of PN, and it is caused by fuel wettings on each combustion chamber walls. Relationships between fuel wettings and PN in each injection conditions are clarified. An evaluation method for an injector aging was established to reduce tip-wetting and tip-soot in each operating condition. Effects of flow rate distributions of each injector nozzle on PN are also investigated. It shows that the biased flow rate distribution makes a robustness of PN characteristics in lower water temperatures worse. 翻訳 |