火炎間干渉がディーゼル拡散燃焼に与える影響
Effect of Mutual Flame Interference on Diesel Diffusion Combustion
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- 文献番号
- 20214746
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.6
- 掲載ページ
- 1180-1185(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 渡邉 一雅, 2) 内田 登 |
著者(英) | 1) Kazumasa Watanabe, 2) Noboru Uchida |
勤務先 | 1) 新エィシーイー, 2) 新エィシーイー |
抄録 | ディーゼル燃焼の熱効率改善を目指すには,拡散混合の律速要因を特定し,高熱発生率と燃焼期間短縮を実現する必要がある.本研究では筒内火炎挙動の可視化解析と数値計算により,噴霧の隣接火炎および拘束壁面の影響で逆流する自らの既燃ガスとの干渉が熱発生率の緩慢化と後燃え期間増加の一要因であることを明らかにした. |
抄録(英) | In order to achieve further improvement in the thermal efficiency of diesel combustion, it is necessary to identify the factors which suppress fuel-air mixture formation for achieving higher heat release rate and shorter combustion period. In this study, the effect of spray flame interference with adjacent flames and backflow of burnt gas on each spray flame were investigated by utilizing a bottom view transparent engine which can directly observe spray flame in the combustion chamber, and a numerical simulation. And it was revealed that those are the major factors for limiting the increase in heat release rate and prolonging after burning period with spatial constraints of the real engine. 翻訳 |