ディーゼル噴霧火炎における初期燃焼過程に関する研究
Study on Initial Combustion Process in Diesel Spray Flame
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- 文献番号
- 20214747
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.6
- 掲載ページ
- 1186-1191(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 河合 知貴, 2) 若井 佑樹, 3) 松村 恵理子, 4) 千田 二郎 |
著者(英) | 1) Kazuki Kawai, 2) Yuki Wakai, 3) Eriko Matsumura, 4) Jiro Senda |
勤務先 | 1) 同志社大学大学院, 2) 同志社大学大学院, 3) 同志社大学, 4) 同志社大学 |
抄録 | 本研究の目的は,ディーゼル噴霧における混合気形成から着火に至る過程の詳細な把握である.本報では,定容燃焼容器を用いて,燃料温度を制御し,雰囲気密度,雰囲気温度,噴射圧力を変更した際の着火位置および着火遅れを計測した.さらに,計測結果と過去の実験式の各制御パラメータの指数値の比較を行った. |
抄録(英) | The purpose of this study is to obtain a detailed understanding of the process from mixture formation to ignition in the diesel spray. In this paper, the effects of ambient temperature, ambient density, and injection pressure on the ignition delay and set-off length were measured using single-hole and three-holes nozzle with cone angle. The effects of adjacent sprays on the set-off length and ignition delay were also investigated by focusing on the backflow of ambient gas. In addition, a model was developed to predict the set-off length and ignition delay from the amount of ambient gas introduced into the spray. 翻訳 |