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車体制振ダンパーの減衰特性のモデル化(第4報)

Modeling of an Attenuation Characteristics of the Damper Used for Micro Vibration of a Car Body (Fourth Report)

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カテゴリ研究論文
カテゴリ(英)ResearchPaper

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著者1) 鵜嶋 涼, 2) 村上 和希, 3) 中村 弘毅, 4) 加茂 利明, 5) 早川 昇邦, 6) 飯倉 雅彦, 7) 山崎 徹
著者(英)1) Ryo Ujima, 2) Kazuki Murakami, 3) Hiroki Nakamura, 4) Toshiaki Kamo, 5) Norikuni Hayakawa, 6) Masahiko Iikura, 7) Toru Yamazaki
勤務先1) 神奈川大学, 2) 神奈川大学, 3) 日本自動車研究所, 4) ヤマハ発動機, 5) ヤマハ発動機, 6) ヤマハ発動機, 7) 神奈川大学
抄録本研究は初めに,フレームに入力されるサスペンションからの入力力の測定法を,次いで制振器の取り付け点の加振力に対する評価点のコンプライアンスの測定法を示し,最後,これらの値を基に伝達関数合成法で評価点の振動を予測した.予測値は実測値と実用上十分な精度で一致し,ドライバーの官能評価とも定性的に一致した.
抄録(英)An estimation method based on the transfer function synthesis method for the vibration response of a real vehicle frame equipped with a micro vibration suppressor is developed and presented. Firstly, a measurement method of the excitation forces inputted to the frame through suspension is presented. Next, it is shown that the estimated and measured results of the vibration at the evaluation point agree in the accuracy of practical usage in a low frequency range between 4 and 20Hz sensitive to the ride quality. Lastly, a usefulness of this proposed method is verified from results of estimation accuracy and good relationship with the sensitive evaluation by professional test driver.

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