ACN車両を対象とした速度制限情報に基づく傷害予測に関する研究
A Study on Injury Prediction for ACN Vehicles Based on Speed Limit
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- 文献番号
- 20214752
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.6
- 掲載ページ
- 1219-1226(Total 8 p)
- 発行年月
- 2021年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 久保田 和広, 2) 西本 哲也, 3) ポンテ ジュリオ |
著者(英) | 1) Kazuhiro Kubota, 2) Tetsuya Nishimoto, 3) Giulio Ponte |
勤務先 | 1) 日本大学工学部, 2) 日本大学工学部, 3) Centre for Automotive Safety Research, University of Adelaide |
抄録 | 本研究では,南オーストラリア州の交通事故データに基づき,自動車乗員の傷害予測アルゴリズムを開発した.アルゴリズムは事故地点から特定できる情報をリスクファクタとした.本アルゴリズムは救急隊による現場でのトリアージに用いるなどの方法で死者数の削減に寄与することができる. |
抄録(英) | In this study, an injury prediction algorithm for vehicle occupants was developed based on the South Australian Traffic Accident Reporting System (TARS), a traffic accident database. The algorithm uses information that can be identified from the accident location or reported by bystanders (e.g., speed limit distance from the centre of Adelaide in SA, etc) as risk factors. The best combination of factors for injury prediction was selected from 15 items based on the Akaike Information Criteria (AIC). The algorithm had an under-triage rate of less than 10% for the serious injured and an overtriage rate of 45.1% for the minor injured. This algorithm can contribute to the reduction of the number of fatalities by helping Automatic Crash Notification (ACN) systems to operate as Advanced Automatic Crash Notification (AACN) systems, or to be used by emergency medical services in on-scene triage. 翻訳 |