車両クラス別傷害予測アルゴリズムVersion 2021の構築
Development of Injury Prediction Algorithm Version 2021 based on Vehicle Types
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- 文献番号
- 20214753
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.6
- 掲載ページ
- 1227-1234(Total 8 p)
- 発行年月
- 2021年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 西本 哲也, 2) 望月 涼太, 3) 富永 茂, 4) 三好 朋之, 5) 長岡 靖, 6) 白川 正幸 |
著者(英) | 1) Tetsuya Nishimoto, 2) Ryota Mochizuki, 3) Shigeru Tominaga, 4) Tomoyuki Miyoshi, 5) Yasushi Nagaoka, 6) Masayuki Shirakawa |
勤務先 | 1) 日本大学, 2) 日本大学, 3) 日本大学, 4) トヨタ自動車, 5) トヨタ自動車, 6) トヨタ自動車 |
抄録 | 本研究ではAACNの予測精度向上を目的としてその呼称を乗員傷害予測アルゴリズムVersion 2021として車両クラスを細分化したアルゴリズムの構築を実施し,これまで構築した傷害予測アルゴリズムVersion 2015とVersion 2017との比較によりVersion 2021の有用性を論じた. |
抄録(英) | In this study, Version 2021 injury prediction algorithm, vehicle class was disaggregated into four categories; kei car (Japanese small car), small passenger car, medium passenger car and large passenger car. This was undertaken to enhance the prediction performance of Version 2015 and Version 2017 of the algorithm. The injury prediction algorithm Version 2021 was constructed using macro data from the Traffic Accident Database of the Institute for Traffic Accident Research and Analysis of Japan (ITARDA) and included 2,113,959 injured occupants in all four-wheel vehicle accidents that occurred in Japan from 2009 to 2018. In this study, a total of 44 regression models were constructed for driver, front passenger and rear seat passengers by vehicle class, crash direction and seat position. The risk factors were seatbelt use, occupant age and single/multiple impact scenarios. As an example using the new model, the new risk curve by reflecting the driver's seat position and by vehicle class for frontal collision of Version 2021. 翻訳 |