Isogeometric解析の構造曲げおよび座屈変形における性能評価
Performance Evaluation of Isogeometric Analysis in Structural Bending and Buckling Deformations
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- 文献番号
- 20214755
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.6
- 掲載ページ
- 1241-1246(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 横山 優太, 2) 長坂 圭, 3) 増田 出光, 4) 桐山 一郎, 5) 杉山 裕文, 6) 岡澤 重信 |
著者(英) | 1) Yuta Yokoyama, 2) Kei Nagasaka, 3) Idemitsu Masuda, 4) Ichiro Kiriyama, 5) Hirofumi Sugiyama, 6) Shigenobu Okazawa |
勤務先 | 1) 山梨大学, 2) スズキ, 3) スズキ, 4) 山梨大学, 5) 山梨大学, 6) 山梨大学 |
抄録 | 自動車衝突解析に対するIsogeometric解析(IGA)の適用性についての基礎検討を行う.自動車衝突解析においては,変形状態はもちろんのこと時系列での加速度や速度さらに荷重などの実現象との整合性が重要である.これらの整合性を確保するためには,構造部材の曲げや座屈などの忠実な再現が必要である.本論文では,IGAによってモデル化された構造部材の曲げと座屈解析を実施し,有限要素解析と比較することでその性能を評価する.さらにIGAを車体の衝突解析に適用してその妥当性を確認する. |
抄録(英) | We evaluate performance of Isogeometric analysis (IGA) for bending and buckling deformation of structural members. In automobile crash analysis, ensuring the accuracy of the acceleration, velocity and load in time series as well as the deformation behavior is important. For the above this consistency, accurate reproducing the bending and buckling of structural members are indispensable. In this study, we compute bending and buckling of structural members with IGA and validate its performance by comparing the results with conventional finite element analysis and experiments. In addition, we apply IGA to crash analysis of a car body. 翻訳 |