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2050年の将来推計シナリオにおける大気環境

Air Quality Estimation in 2050

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カテゴリ研究論文
カテゴリ(英)ResearchPaper

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著者1) 森川 多津子, 2) 山田 裕之, 3) 田中 光太郎, 4) 岡山 紳一郎, 5) 柴田 芳昭, 6) 中田 泰正, 7) 渡辺 宏江, 8) 木所 徹
著者(英)1) Tazuko Morikawa, 2) Hiroyuki Yamada, 3) Kotaro Tanaka, 4) Shinichiro Okayama, 5) Yoshiaki Shibata, 6) Yasumasa Nakata, 7) Hiroe Watanabe, 8) Toru Kidokoro
勤務先1) 日本自動車研究所, 2) 東京電機大学, 3) 茨城大学, 4) 日産自動車, 5) 大気環境総合センター, 6) トヨタ自動車, 7) 日産自動車, 8) トヨタ自動車
抄録自動車技術会大気環境技術・評価部門委員会では、各技術会儀で示された2050年までのロードマップを元に、さまざまな知見を取り込み、大気モデルCMAQにて2050年における日本の大気汚染物質濃度を予測した。人為発生源からの排出量が大きく低下し、PM2.5や夏季の光化学オキシダントの濃度低下が示された。
抄録(英)The domestic air pollutant emission for 2050 was estimated based on an 80% reduction of greenhouse gases by 2050. With the emission data and future estimation scenarios in mainland China, PM2.5 and O3 concentration were estimated by an air quality model: CMAQ (Community Multiscale Air Quality Modeling System). As a result, it was thought that the current atmospheric environmental quality standard would be achieved for PM2.5, and high-concentration photochemical O3 in summer would not occur. However, as the amount of decrease in O3 concentration in spring was small, it was considered that it would be difficult to achieve an air quality standard of 60 ppb.

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