モデルベース設計による副室ジェット点火システムの検討
Study of Pre-chamber Jet Ignition System by Model-based Design
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- 文献番号
- 20214921
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.6
- 掲載ページ
- 1292-1297(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 米谷 直樹, 2) 熊野 賢吾, 3) 島田 敦史, 4) 助川 義寛, 5) 光藤 健太, 6) 保坂 知幸 |
著者(英) | 1) Naoki Yoneya, 2) Kengo Kumano, 3) Atsushi Shimada, 4) Yoshihiro Sukegawa, 5) Kenta Mitsufuji, 6) Tomoyuki Hosaka |
勤務先 | 1) 日立製作所, 2) 日立製作所, 3) 日立製作所, 4) 日立製作所, 5) 日立製作所, 6) 日立製作所 |
抄録 | 次期排気ガス規制対応のエンジン技術の1つに副室ジェット燃焼がある。本論文では、モデルベースの副室設計プロセスとして、CFD解析に基づく副室内の掃気改善、燃焼-熱の連成解析に基づく冷却性能改善を行い、試作したパッシブ型副室の単気筒エンジン試験にてリーン限界および最高図示熱効率の改善を確認した. |
抄録(英) | Pre-chamber jet ignition is one of the promising engine technologies for complying with the next pollutant emission regulation. In this paper, as a model-based design process, the investigation results of the improvement of gas-exchange in the pre-chamber and cooling performance based on CFD analysis will be reported. In addition, the single cylinder engine test results of the passive pre-chamber are introduced. 翻訳 |