ガソリン直噴エンジンの燃料噴射時期がノッキングおよび図示熱効率に与える影響とメカニズムの考察
Study of the Effect and Mechanism of the Injection Timing of a Gasoline Direct Injection Engine on Knocking and the Indicated Thermal Efficiency
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- 文献番号
- 20214922
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.6
- 掲載ページ
- 1298-1303(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 英 寿, 2) 椎名 亮介, 3) 福田 英, 4) 木村 範孝 |
著者(英) | 1) Hiroshi Hanabusa, 2) Ryosuke Shiina, 3) Suguru Fukuda, 4) Noritaka Kimura |
勤務先 | 1) 本田技術研究所, 2) 本田技術研究所, 3) 本田技研工業, 4) 本田技術研究所 |
抄録 | ガソリンエンジンの熱効率の向上のためノッキング抑制技術が求められている.本研究では高負荷領域における筒内燃料直接噴射システムの噴射タイミングがノッキングおよび図示熱効率に与える影響を,関連物理量の要因分析と計測,0次元化学反応計算および1次元熱流体計算を用いてメカニズムを考察した. |
抄録(英) | Development of knocking mitigation technology is required to improve the thermal efficiency of gasoline engines. The purpose of this study was to analyze the effect of injection timing of a direct-injection gasoline engine on knocking and thermal efficiency and its mechanism, and to contribute to injector development and reduction of control adaptation man-hours. For the knocking mechanism, the contribution of combustion speed, in-cylinder gas temperature, and air-fuel-ratio distribution to mass fraction burned 50% crank angle were considered. In the indicated thermal efficiency, in addition to the contribution of mass burned fraction 50% crank angle, the contribution of unburned fuel loss and heat loss to the total heat release were considered. 翻訳 |