リーンNOx トラップ触媒の浄化性能および脱硫黄特性向上に関する研究
Development of the Lean NOx Trap Catalyst with High NOx Conversion and Improved Sulfur-purge Performance
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- 文献番号
- 20224026
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.1
- 掲載ページ
- 13-18(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
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カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 佐々木 康吉, 2) 福富 駿祐, 3) 丹 功 |
著者(英) | 1) Yasuyoshi Sasaki, 2) Shunsuke Fukutomi, 3) Isao Tan |
勤務先 | 1) SUBARU, 2) SUBARU, 3) SUBARU |
抄録 | リーンバーンエンジン用に開発したLNT(リーンNOxトラップ)触媒について紹介する。LNT触媒の特有の課題としてNOx吸蔵性能とS被毒への耐性向上があげられる。NOx吸蔵材と貴金属の特性、及び相互影響に着目しその特性を明らかにすることで、高性能な触媒を設計した。 |
抄録(英) | Introducing LNT catalyst into the market requires improvement of NOx storage amount and also catalyst poisoning countermeasures against sulfur contained in fuel. This study developed a high performance LNT catalyst along with two findings. First, since too much Ba causes the sintering of Pt particles, we found out that the LNT catalyst has a balance point of Ba amount corresponding to catalyst specifications. Secondly, an issue caused by the amount of sulfur remained on the LNT catalyst was improved by enhancing Pt density in the upper layer of the coating. As a result, high sulfur-purge performance was achieved. 翻訳 |