アンモニアスリップ触媒における水熱劣化影響のモデル化
Development of Hydrothermal Aging Model for Ammonia Slip Catalyst
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- 文献番号
- 20224028
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.1
- 掲載ページ
- 26-31(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 岡 耕平, 2) 本谷 綾子, 3) 柴田 慶子, 4) 小澤 恒, 5) 石川 直也 |
著者(英) | 1) Kohei Oka, 2) Ayako Honya, 3) Keiko Shibata, 4) Hisashi Ozawa, 5) Naoya Ishikawa |
勤務先 | 1) いすゞ中央研究所, 2) いすゞ中央研究所, 3) いすゞ中央研究所, 4) いすゞ中央研究所, 5) いすゞ中央研究所 |
抄録 | 商用車の平均使用年数の増加によりアンモニアスリップ触媒の劣化を正確に把握する必要性が高まっている.本報では,アンモニアスリップ触媒を構成する貴金属触媒の水熱劣化による性能変化をモデル化した.試験及び計算結果から,水熱処理温度の増加に伴い,低温ではアンモニア酸化の選択性が悪化することがわかった. |
抄録(英) | To remove ammonia slip during in-use commercial vehicles lifetime, there is an increasing need to accurately evaluate the aging of ammonia slip catalysts. In this study, modeling of the hydrothermal aging effect for platinum group metal catalyst was investigated. The model was developed by correlation between the hydrothermal treatment temperature, hydrothermal treatment time and ammonia oxidation reaction parameters. As for experiment and simulation results of developed model, the change of ammonia oxidation reactivity and selectivity by hydrothermal aging could be calculated accurately. In addition to this, reaction path analysis revealed selectivity at low temperature are more sensitive compared to one at high temperature. 翻訳 |