電動車を用いた太陽光電力の高効率利用システム
High Efficiency Solar Power Utilization System using Electric Vehicles
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- 文献番号
- 20224030
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.1
- 掲載ページ
- 38-44(Total 7 p)
- 発行年月
- 2022年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 中川 二彦, 2) 千阪 秀幸, 3) 古矢 勝彦 |
著者(英) | 1) Tsuguhiko Nakagawa, 2) Hideyuki Chisaka, 3) Furuya Katsuhiko |
勤務先 | 1) 東海国立大学機構岐阜大学, 2) 東海国立大学機構岐阜大学, 3) ニチコン |
抄録 | 太陽光発電(PV)の設置場所とエネルギー消費者を電動車(EV)で直接連携し,PV電力を相互に融通する「バーチャルグリッド」が提案されている.本研究では, バーチャルグリッドにおいて,PV電力の供給経路の効率が,蓄電池利用やPV電力の利用率などに与える影響について述べる. |
抄録(英) | The authors propose a novel concept of energy system which is named “virtual grid system” combining electric vehicles with a renewable energy such as the photovoltaic power generation. In this system, generated PV power is stored and transported by various types of electric vehicles. In this system, generated PV power is stored and transported by various types of electric vehicles. As the results of having studied to apply VG to Gifu University, the virtual grid system that is constructed with PV, commuter EVs and city buses can reduce more than 70% of CO2 emissions of whole economically. Furthermore, CO2 emissions can be reduced more than 25% compared with the system that PV power is supplied via conventional power grid. 翻訳 |