予防安全支援システム効果評価シミュレータ(ASSESS)によるAdaptive Driving Beamの設計パラメータの有用性に関する検討
A Study on Effects of Design Parameters for Adaptive Driving Beam using A Survey Simulator to Evaluate Safety Systems (ASSESS)
- 提供方法
- 他サイトにて提供・販売
- 入手方法の確認はこちら
- 文献番号
- 20224034
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.1
- 掲載ページ
- 65-70(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
---|---|
カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 田中 信壽, 2) 安本 まこと, 3) 青木 義郎, 4) 山村 聡志, 5) 北澤 達磨, 6) 大野 智之 |
著者(英) | 1) Nobuhisa Tanaka, 2) Makoto Yasumoto, 3) Yoshiro Aoki, 4) Yamamura Satoshi, 5) Kitazawa Tatsuma, 6) Ohno Tomoyuki |
勤務先 | 1) 自動車技術総合機構, 2) 自動車技術総合機構, 3) 自動車技術総合機構, 4) ⼩糸製作所, 5) ⼩糸製作所, 6) ⼩糸製作所 |
抄録 | 本研究では、予防安全支援システム効果評価シミュレータ(ASSESS)を用いて, Adaptive Driving Beamの設計パラメータである遮光制御の分解能及び遮光範囲の余裕幅が, 夜間の歩行者交通事故の低減に及ぼす影響について評価する。 |
抄録(英) | Adaptive Driving Beam has parameters as design specifications, which are resolution of light-shielding, margin of light-shielding, luminous intensity, blur degree on boundary area of light-shielding and so on. In this study, we research effects of design parameters for Adaptive Driving Beam, especially for resolution of light-shielding and margin of light-shielding, to reduce pedestrian traffic accidents during nighttime using "A Survey Simulator to Evaluate Safety Systems (ASSESS)" 翻訳 |