電動車向けアルミニウム強電部品用低抵抗表面処理開発
Development of the Low Contact Resistance Plating for Aluminum Power Busbar
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- 文献番号
- 20224036
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.1
- 掲載ページ
- 77-80(Total 4 p)
- 発行年月
- 2022年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
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カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 桜田 賢人, 2) 西川 洋介, 3) 清水 さゆり |
著者(英) | 1) Kento Sakurada, 2) Yosuke Nishikawa, 3) Sayuri Shimizu |
勤務先 | 1) 日産自動車, 2) 日本軽金属, 3) 日本軽金属 |
抄録 | 価格高騰リスクや重量密度に課題のあるCuに替わる車載用強電バスバー材としてAl合金の適用が求められている。しかしAl合金表面は絶縁性酸化物を生じるため、強電接点として用いるために表面処理が必須である。今回、量産車種向けにコストと性能課題を解決したAl合金バスバー向けNiめっきを開発したため報告する |
抄録(英) | Aluminum is needed as power busbar for electric vehicle in place of Copper, which has price hike risk and weight problem. However, Aluminum surface generates insulative oxides easily, so that Aluminum power busbar needs surface plating. This reports Nickel coating development for Aluminum busbar that solved both cost and electrical performance issues. This technique would be applied for power battery of mass-produced electric vehicle. 翻訳 |