レーザー誘起蛍光法と粒子画像速度測定法を用いたディーゼル噴霧へのエントレインメント計測
Measurements of Air Entrainment into Diesel Spray by Laser Induced Fluorescence-Particle Image Velocimetry Method
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- 文献番号
- 20224038
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.1
- 掲載ページ
- 87-92(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 西村 佳那子, 2) 藤川 詳也, 3) 望月 拓, 4) 松村 恵理子, 5) 千田 二郎 |
著者(英) | 1) Kanako Nishimura, 2) Syoya Fujikawa, 3) Taku Mochizuki, 4) Eriko Matsumura, 5) Jiro Senda |
勤務先 | 1) 同志社大学大学院, 2) 同志社大学大学院, 3) 同志社大学大学院, 4) 同志社大学, 5) 同志社大学 |
抄録 | 本報では,レーザ誘起蛍光法と粒子画像流速測定法を用いて単孔直下ノズルにより噴射されたディーゼル噴霧の周囲空気の速度分布を計測した.得られた周囲空気の速度分布から,セットオフ領域における周囲空気のエントレインメント形態を明らかにし,噴射圧力の違いがエントレインメントに及ぼす影響について調査した. |
抄録(英) | In this paper, air entrainment into diesel spray was investigated. To visualization of the ambient air flow and measurement of entrainment characteristics, the Laser Induced Fluorescence-Particle Image Velocimetry (LIF-PIV) method was applied to the surrounding air of the spray upstream in a non-evaporative conditions. Also, we investigated the effects of injection pressure on the entrainment characteristics. The results show that the entrainment velocity increases and the tangential velocity decreases as the downstream of the spray. In addition, in the set-off region of the quasi-steady diesel spray, the entrainment velocity and entrainment mass flow rate increase with increasing injection pressure, although the ratio of entrainment mass flow rate to fuel injection rate changes slightly with injection pressure. 翻訳 |