ガソリンエンジンの冷却損失低減のための熱伝達解析
Study of the Heat Transfer in the Spark-ignited Engines for Reducing Heat Loss
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- 文献番号
- 20224041
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.1
- 掲載ページ
- 107-113(Total 7 p)
- 発行年月
- 2022年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 橋詰 剛, 2) 丹野 史朗, 3) 森 幸生, 4) 葭原 泰司 |
著者(英) | 1) Takeshi Hashizume, 2) Shiro Tanno, 3) Sachio Mori, 4) Yasushi Yoshihara |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車 |
抄録 | 内燃機関の熱効率向上には,熱損失の中でも割合が大きい冷却損失の低減が有効である.本研究では火花点火機関を対象として,冷却損失低減効果を拡大するために,伝熱メカニズムを解析した.特に,火炎面が壁面に近接する時の伝熱の変化を解明するため,急速圧縮装置により現象を単純化することにより解析を行った. |
抄録(英) | Highly efficient internal combustion engine is still important powertrain to meet a future carbon neutral society. The cooling loss gives a large impact to improve the thermal efficiency. This paper presents a study of the heat transfer mechanism in the SI engine for reduce the cooling loss. This article is highlighting the effect of wall temperature on local heat flux. To simplify the heat transfer phenomena, the experiment was carried out using rapid compression machine. The results indicate the heat flux increases with higher wall temperature caused by wall-flame interaction. 翻訳 |