完成車両から排出されるNH3 成分の計測手法に関する検証
Verification of the Measurement Method for NH3 Components Exhausted from Vehicles
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- 文献番号
- 20224050
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.1
- 掲載ページ
- 164-169(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
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カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 菊田 孝幸, 2) ラマス ホルヘ, 3) 吉岡 雅也, 4) 川渕 泰, 5) 名倉 直希, 6) 原 健児 |
著者(英) | 1) Takayuki Kikuta, 2) Jorge Lamas, 3) Masaya Yoshioka, 4) Yasushi Kawabuchi, 5) Naoki Nagura, 6) Kenji Hara |
勤務先 | 1) 堀場製作所, 2) 堀場製作所, 3) 堀場製作所, 4) 堀場製作所, 5) 堀場製作所, 6) 堀場製作所 |
抄録 | アンモニアは吸着力が強く,水への溶解度が高いため,サンプリングには十分な配慮が必要である.本研究では,アンモニアの測定方法として直接測定と希釈測定を比較し,マスエミッション測定への影響を明らかにした.その結果,テールパイプ近傍でのダイレクト計測が排出挙動解析・排出量把握に有利であることが分かった. |
抄録(英) | It is well known that sufficient consideration must be taken for ammonia sampling because it has strong adsorptivity and high solubility in water. In this study, direct measurement and dilute measurement was compared as ammonia measurement methods to clarify the effect on the mass emission measurements. Furthermore, the influence of the sampling position at direct measurement was verified. As a result, it was suggested that the dilute measurement is more susceptible to the adsorption / dissolution loss of ammonia. It was also shown that sampling immediately after the tail pipe is the most advantageous for accurate measurement. 翻訳 |