電動車バッテリーパック向けGap Filler材の熱抵抗評価法確立
Established the Evaluation Method on the Thermal Resistance of Gap Filler for Electric Vehicle (EV) battery pack
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- 文献番号
- 20224182
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.2
- 掲載ページ
- 449-452(Total 4 p)
- 発行年月
- 2022年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
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カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 長沼 瞭介, 2) 石塚 栄一, 3) 長島 富雄 |
著者(英) | 1) Ryosuke Naganuma, 2) Tomio Nagashima, 3) Eiichi Ishizuka |
勤務先 | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車 |
抄録 | 電動車のバッテリーパックにはバッテリーで生じた熱を冷却器へ伝熱する熱伝導材料(Gap filler)が使用されるが,前記は面圧をかけずに使用するため被着面との間に生じる界面熱抵抗の把握が必要となる.今回,T/Pレベルで,装置制約が少なく,耐久特性予測も可能な熱抵抗評価方法を確立した. |
抄録(英) | Thermal Interface Material (Gap filler) is used to transfer the heat of the battery to the cooler in the EV battery pack. Since it is used without applying surface pressure, it is need to understand the interfacial thermal resistance between the adherend surfaces. In this study, we established a thermal resistance evaluation method that can predict durability characteristics at the test specimen level with few device restrictions 翻訳 |