ゼオライトを用いたエンジン用CO2分離・回収システムの研究
CO2 Separation and Capture System using Zeolite for Internal Combustion Engines
- 提供方法
- 他サイトにて提供・販売
- 入手方法の確認はこちら
- 文献番号
- 20224204
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.3
- 掲載ページ
- 459-465(Total 7 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
---|---|
カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 野内 忠則, 2) 田中 金太, 3) 山﨑 誠志 |
著者(英) | 1) Tadanori Yanai, 2) Kinta Tanaka, 3) Satoshi Yamazaki |
勤務先 | 1) 静岡理工科大学, 2) 静岡理工科大学, 3) 静岡理工科大学 |
抄録 | ゼオライトを用いたエンジン用のCO2分離・回収システムについて検討した。まず、空気とCO2を混合したエンジン排気の模擬ガスをゼオライトに導入した場合の吸着・脱着特性について実験的に検討した。次に、実際のエンジン排気を導入した場合についても同様に検討を行い、模擬ガスの結果との違いについて考察した。 |
抄録(英) | CO2 capture from engine exhaust using the adsorption method was investigated. Engine exhaust emissions and a representative gas consisting of only air and CO2 were used as the test gasses. A four-stroke gasoline engine and 4.65 kg of zeolite 13X, which was held in a canister with an internal volume of 6.5 L, were used to conduct the tests. The results showed an approximate capture rate of 90% CO2 at 30 minutes after introducing the representative gas. With the engine exhaust gas, CO2 was also selectively captured by the zeolite, even when H2O, CO, and THC coexisted with the CO2. 翻訳 |