連続可変剛性動吸振器の開発と性能解析
Development and Performance Analysis of Dynamic Damper with Continuously Variable Stiffness
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- 文献番号
- 20224319
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.3
- 掲載ページ
- 636-641(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 相原 建人, 2) 山田 寛太, 3) 樋口 晃一, 4) 髙橋 淳平 |
著者(英) | 1) Tatsuhito Aihara, 2) Kanta Yamada, 3) Koichi Higuchi, 4) Jumpei Takahashi |
勤務先 | 1) 法政大学, 2) 法政大学大学院, 3) エクセディ, 4) エクセディ |
抄録 | 回転数に対して共振点が追従するよう剛性が連続的に変化する連続可変剛性動吸振器variable dynamic damper(VDD)を開発した.また実車両を想定したトランジェントダイナモ試験を行い,その性能を明らかにした.さらに理論解析モデルを構築し,実験結果と比較し,その妥当性を明らかにした. |
抄録(英) | In recent years, the importance of torsional vibration reduction technology has been increased because reducing the number of cylinders of an engine leads to increasing the torque fluctuation from the engine and deterioration of the NV performance, and active research and development is under way. Among them, we have developed a variable dynamic damper (VDD) whose stiffness is continuously variable so that the resonance point follows the rotation speed. Transient dynamo tests assuming an actual vehicle were conducted and its performance was clarified. Furthermore, a theoretical analysis model was constructed and compared with the experimental results to clarify its validity. 翻訳 |