高熱効率ディーゼルエンジンの機械騒音の解析技術
Mechanical Noise Analysis Techniques for High Thermal Efficiency Diesel Engines
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- 文献番号
- 20224323
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.3
- 掲載ページ
- 661-668(Total 8 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
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カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 小澤 恒, 2) 山岸 誠弥 |
著者(英) | 1) Hisashi Ozawa, 2) Seiya Yamagishi |
勤務先 | 1) いすゞ中央研究所, 2) いすゞ中央研究所 |
抄録 | 振動センサの加振点近傍への設置とゲーティング処理により参照信号での想定加振源成分の検出精度を高めた実稼働TPAをディーゼルエンジンの加振源別寄与率解析に適用した.また、機械騒音の音響パワーレベルを往復慣性力の両振幅値で定式化した.これらの解析技術を組合わせた機械騒音改善の効果予測を実機で検証した. |
抄録(英) | Operational Transfer Path Analysis (OTPA) is applied to a noise source contribution analysis for high thermal efficiency diesel engines. However, vibrations are transferred in an engine body by structure-borne, reference signals for OTPA are desired to contain assumed noise source components mainly. This paper describes some innovations which are tried to extract the desired components from the reference signals. In addition, this paper shows a mechanical noise prediction technique which combined OTPA and an empirical formula based on a vertical force of inertia and validation results by an engine test with reciprocating mass variations. 翻訳 |