車両軌跡を活用した整数不定性の信頼性判定によるRTKの利用性向上
RTK Availability Improvement Using Vehicle Trajectory to Determine Reliability of Integer Ambiguity
- 提供方法
- 他サイトにて提供・販売
- 入手方法の確認はこちら
- 文献番号
- 20224329
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.3
- 掲載ページ
- 699-704(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
---|---|
カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 近藤 海斗, 2) 渥美 善規, 3) 保田 勇太, 4) 高野 瀬碧輝, 5) 目黒 淳一 |
著者(英) | 1) Kaito Kondo, 2) Yoshiki Atsumi, 3) Yuta Hoda, 4) Aoki Takanose, 5) Junichi Meguro |
勤務先 | 1) 名城大学, 2) 名城大学, 3) 名城大学, 4) 名古屋大学, 5) 名城大学 |
抄録 | RTK測位には,Ratio-testが用いられている場合が多い.だが,マルチパス環境下では,Ratio-testが有効に働かないことが知られている.そこで,マルチパス環境下で高精度測位の利用性を向上させることを目的として,車両軌跡を考慮したRTK測位解の信頼性判定手法を提案する. |
抄録(英) | For RTK positioning, integer ambiguity reliability judgment (Ratio-test) is often used. However, it is known that the ratio-test does not work effectively in multipath environments. In this paper, we propose an alternative method for determining the reliability of RTK positioning solutions that takes into account vehicle trajectories, with the aim of improving the usability of high-precision positioning in multipath environments. 翻訳 |