GTL燃料を用いた低圧対向多段噴射による噴霧,混合気形成と予混合圧縮着火燃焼の制御
A Study of PCCI Combustion Control Method using Low-Pressure Impingement Spray of DISI Swirl Injectors and GTL Fuel
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- 文献番号
- 20224348
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.4
- 掲載ページ
- 723-730(Total 8 p)
- 発行年月
- 2022年 7月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 孝田 秀一, 2) 若井 謙介 |
著者(英) | 1) Hidekazu Koda, 2) Kensuke Wakai |
勤務先 | 1) 琉球大学, 2) 琉球大学 |
抄録 | 対向配置したノズルからGTL燃料を種々の噴射パターンを用い噴射、混合気形成過程の変化によりPCCI燃焼運転領域の拡大を図る.燃料噴霧観察と機関運転試験を行い、混合気形成過程の変化が燃焼に与える影響を調査した.対向多段噴射による混合気の空間的、時間的配置の最適化により機関、排気特性の改善を図った. |
抄録(英) | In the research carried out for this paper, an injection strategy for predictably PCCI combustion with Alternative fuel of GTL, a series of experiments using a single-cylinder diesel engine and a spray observation vessel. The Injection system was revised by several injection timing, rate of injection quantities, and second injection ratio to optimize for spray-tospray collision and spatial and temporal distribution of the mixture. The results show that switching injection pattern improve IMEP, and the spray-to-spray collide two-stage injection, reduces NO without increasing CO and THC emissions. 翻訳 |