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硫化物系全固体LIBのサイクル劣化メカニズム解析

Degradation Analysis of Sulfide-based All-solid-state Batteries via Cycle Testing

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カテゴリ研究論文
カテゴリ(英)ResearchPaper

翻訳

著者1) 安藤 慧佑, 2) 松田 智行, 3) 三輪 託也, 4) 川合 光幹, 5) 今村 大地
著者(英)1) Keisuke Ando, 2) Tomoyuki Matsuda, 3) Takuya Miwa, 4) Mitsumoto Kawai, 5) Daichi Imamura
勤務先1) 日本自動車研究所, 2) 日本自動車研究所, 3) 技術研究組合リチウムイオン電池材料評価研究センター, 4) 技術研究組合リチウムイオン電池材料評価研究センター, 5) 日本自動車研究所
抄録硫化物系全固体LIBの耐久性および劣化メカニズムを検討するために,試作全固体LIBおよび比較用液LIBに対し,車載用LIBの標準寿命試験法 IEC62660-1により寿命特性を評価した.また,高温で行なったサイクル試験および保存試験の解体分析結果をもとに,全固体LIBの劣化メカニズムの検討を行った.
抄録(英)Herein, we conducted IEC 62660-1 cycle, high-temperature cycle, and high-temperature storage tests on sulfide-based all-solid-state batteries to evaluate their durability and degradation mechanism. On the basis of the high-temperature cycle test and cell analysis, the increase in the resistance of the batteries was attributed to the oxidation of the sulfide electrolyte at the positive electrode. Moreover, the decrease in the capacity caused by the consumption of active Li+ was attributed to the reduction of the sulfide electrolyte at the negative electrode. We also considered that the degradation mechanisms follow the Arrhenius law on the basis of the high-temperature storage tests.

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