ガソリンエンジンのリーン燃焼・EGR燃焼に及ぼす燃料組成の影響
Effects of Fuel Components on Lean and EGR Diluted Combustion in Gasoline Engine
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- 文献番号
- 20224570
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.6
- 掲載ページ
- 1021-1026(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 金子 和樹, 2) 松原 直義, 3) 横尾 望, 4) 中田 浩一, 5) 内木 武虎, 6) 小畠 健, 7) 渡邊 学 |
著者(英) | 1) Kazuki Kaneko, 2) Naoyoshi Matsubara, 3) Nozomi Yokoo, 4) Koichi Nakata, 5) Taketora Naiki, 6) Ken Obata, 7) Manabu Watanabe |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車, 5) ENEOS, 6) ENEOS, 7) ENEOS |
抄録 | 自動車のCO2排出量削減には電動化と併せて内燃機関の熱効率向上が必須であり、リーン燃焼やEGR燃焼を活用したエンジンの研究が進められている。本研究では燃料組成がリーン燃焼・EGR燃焼に及ぼす影響について実用エンジンを用いて検討し、その結果明らかになった燃焼改善に求められる燃料の特性について報告する。 |
抄録(英) | To correspond with CO2 reduction from the automobile, in conjunction with electrification, improving the thermal efficiency of ICE is crucial and lean and EGR diluted combustion are being studied. It is important to enhance combustion in lean and EGR diluted condition and it is known that the effects of fuel components are significant. In this study the effects of fuel components on the lean & EGR diluted combustion are examined with L4 engine and the fuel specifications required to enhance lean combustion are reported. 翻訳 |