タイヤ変形量を考慮した走行中給電用タイヤ内中継コイルのエアギャップの検討
Air Gap Design of in-Tire Repeater Coil for Dynamic Wireless Power Transfer System Considering Tire Deformation
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- 文献番号
- 20224573
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.6
- 掲載ページ
- 1039-1044(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 山田 翔太, 2) 角谷 勇人, 3) 柳 達也, 4) 清水 修, 5) 藤本 博志, 6) 桑山 勲, 7) 若尾 泰通, 8) 大山 貴広 |
著者(英) | 1) Shota Yamada, 2) Hayato Sumiya, 3) Tatsuya Yanagi, 4) Osamu Shimizu, 5) Hiroshi Fujimoto, 6) Isao Kuwayama, 7) Wakao Yasumichi, 8) Takahiro Ohyama |
勤務先 | 1) 東京大学, 2) 東京大学,デンソー, 3) 東京大学,ローム, 4) 東京大学, 5) 東京大学, 6) ブリヂストン, 7) ブリヂストン, 8) 日本精工 |
抄録 | EVへの走行中非接触給電における漏洩電磁界抑制,効率改善,金属異物対応という観点から,タイヤ内-ホイール内コイルによる中継を使用したシステムを既に提案している。本稿では複数の条件下での突起乗り越え時のタイヤ変形量の実験検証を行い,本システムにおける路面側とタイヤ内のコイル間ギャップの設計を行う。 |
抄録(英) | Wireless power transfer (WPT) to in-motion electric vehicles can extend the cruising range without additional batteries. Our group has already proposed a novel dynamic WPT system using in-tire and in-wheel repeater coil, which can shorten the air gap between the coils on the road and tire sides. In WPT system, the air gap should be as small as possible from the viewpoint of efficiency and leakage electromagnetic field. However, it is necessary to have a sufficient air gap to avoid coil damage by tire deformation. The maximum tire deformation when overcoming bumps of various heights at different vehicle speeds is experimentally measured with two different tires, normal tire and self supporting runflat (SSR) tire. The measured results show advantages of using SSR tire for the proposed WPT system. 翻訳 |