自動運転におけるリスク最小化制御の分類
Classification of Minimal Risk Maneuver for Automated Driving
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- 文献番号
- 20224582
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.6
- 掲載ページ
- 1095-1101(Total 7 p)
- 発行年月
- 2022年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 吉野 純司, 2) 平岡 敏洋, 3) 霜野 慧亮, 4) 梅田 学, 5) 須田 義大 |
著者(英) | 1) Junji Yoshino, 2) Toshihiro Hiraoka, 3) Keisuke Shimono, 4) Manabu Umeda, 5) Yoshihiro Suda |
勤務先 | 1) 東京大学大学院, 2) 東京大学, 3) 東京大学, 4) 東京大学, 5) 東京大学 |
抄録 | レベル3以下の自動運転においてシステムから運転権限移譲要求が発せられた後に,一定時間内に運転者が対応しない場合や,レベル4自動運転車において運行設計領域外に出る場合などには,リスク最小化制御で車両を停止させる.本稿では,MRMの発動条件とそれに対応する適切なリスク最小化制御を分類する. |
抄録(英) | A minimal risk maneuver (MRM) stops a vehicle in a case when the driver does not respond to the request to intervene (RTI) delivered from the system of Level 3 or lower driving automation or in a case when Level 4 automated driving vehicle will go out of the operational design domain (ODD). This manuscript classifies the triggering conditions of MRM and the corresponding appropriate MRM. 翻訳 |