過渡状態におけるDYC制御の原理と応用(第3報)
Principles and Applications of DYC in Transient State (Third Report)
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- 文献番号
- 20224591
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.6
- 掲載ページ
- 1154-1159(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 芝端 成元, 2) 芝端 康二 |
著者(英) | 1) Shigeharu Shibahata, 2) Yasuji Shibahata |
勤務先 | 1) Vlabo, 2) Vlabo |
抄録 | 前軸と後軸にデファレンシャルギヤを装着する四輪駆動車においては、デファレンシャルギヤのフリクションの影響が二輪駆動車の約2倍になる。このフリクションによって生じる復元ヨーモーメントにより、四輪駆動車は二輪駆動車に対して操舵応答性及び外乱感受性が向上することがわかった。 |
抄録(英) | The characteristics of a 4WD vehicle in a high-speed straight driving range were analyzed against a 2WD vehicle. A characteristic of 4WD vehicles is that they have differential gears on the front and rear wheels, so the two differential gears increase yaw damping. As a result, the gain during steering is reduced, the phase delay is reduced, and the effect of suppressing disturbances such as crosswinds is increased. These are probably the reasons why 4WD vehicles are said to have a better feeling of going straight at high speeds than 2WD vehicles. 翻訳 |