炭化水素系燃料によるスーパーリーンバーンエンジンのリーン限界拡大に関する研究(第3報)
Potential for hydrocarbon fuels to extend the lean limit of super lean-burn engines (Third Report)
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- 文献番号
- 20224593
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.6
- 掲載ページ
- 1166-1171(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 安武 優希, 2) 内木 武虎, 3) 小畠 健, 4) 渡邊 学 |
著者(英) | 1) Yuki Yasutake, 2) Taketora Naiki, 3) Ken Obata, 4) Manabu Watanabe |
勤務先 | 1) ENEOS, 2) ENEOS, 3) ENEOS, 4) ENEOS |
抄録 | 運輸部門でのCO2削減には内燃機関の熱効率向上が必須である。著者らは前報で軽質炭化水素がリーン限界を拡大する効果について考察してきた。本報では重質炭化水素に着目し、実機試験および計算による検討を行った。さらに将来的な商用生産を視野に、重質基材を使用した燃料がリーン限界へ与える影響についても検討した。 |
抄録(英) | Improving the thermal efficiency of internal combustion engines is essential for reducing CO2 in the transportation sector. In the previous report, we found that hydrocarbons with lower molecular weight extend the lean limit of the super lean-burn condition. In this report, in order to investigate the relationship between molecular weight and lean limit, we conducted some engine tests and detailed reaction calculations with hydrocarbons with high molecular weight. We also studied about the effect on the lean limit when using the feedstock materials in petroleum refinery with various molecular weight. 翻訳 |