二輪車用過給ガソリンエンジンのための筒内燃料直接噴射技術の開発
Development of the in-cylinder fuel direct injection technology for supercharged gasoline engine for motorcycle
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- 文献番号
- 20224596
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.53 No.6
- 掲載ページ
- 1186-1191(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 技術論文 |
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カテゴリ(英) | TechnicalPaper 翻訳 |
著者 | 1) 市 聡顕, 2) 松田 義基, 3) 久野 篤志, 4) 桜井 洋太, 5) 齋藤 将仁 |
著者(英) | 1) Satoaki Ichi, 2) Yoshimoto Matsuda, 3) Atsushi Hisano, 4) Yota Sakurai, 5) Msahito Saitou |
勤務先 | 1) カワサキモータース, 2) カワサキモータース, 3) 川崎重工業, 4) 川崎重工業, 5) 川崎重工業 |
抄録 | 高回転型二輪車用過給ガソリンエンジンの更なる低燃費化・高出力化・低エミッション化を実現する筒内直噴技術について報告する。ボア・ストロークが小さい高回転型二輪車用エンジンにおいて、燃焼不良やススの原因となる燃料の筒内壁面付着を抑制するための技術を主として報告する。 |
抄録(英) | This paper reports the development factors for applying the in-cylinder direct fuel injection technology to the supercharged gasoline engine for motorcycle aiming at further improvement of fuel consumption, higher power and lower emission. In particular, since the bore stroke of the highrevolution motorcycle engine is smaller than that of the passenger car engine, the fuel injected into the cylinder tends to impinge on the cylinder walls and cause combustion failure and soot. Techniques for solving these problems are mainly reported. 翻訳 |