ディーゼル噴射弁の低ニードルリフト時における非定常高分散噴霧のモデリング
Modeling of Unsteady Dispersion Spray during Low Needle Lift with Mini Sac Nozzle for Diesel Engines
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- 文献番号
- 20234166
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.54 No.3
- 掲載ページ
- 473-479(Total 7 p)
- 発行年月
- 2023年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 木村 一平, 2) 松田 大, 3) 松村 恵理子, 4) 千田 二郎 |
著者(英) | 1) Ippei Kimura, 2) Dai Matsuda, 3) Eriko Matsumura, 4) Jiro Senda |
勤務先 | 1) 同志社大学大学院, 2) 同志社大学大学院, 3) 同志社大学, 4) 同志社大学 |
抄録 | 本研究はディーゼル噴射弁の噴孔近傍における噴霧形成過程のモデリングを目的としている.本報では,サック内流動のニードルリフト依存性をモデル化し,低ニードルリフト時のサック内渦流により生じる非定常高分散噴霧のモデリングを行った.そしてモデル結果を燃料噴霧の可視化より得られた実験結果と比較した. |
抄録(英) | Spray characteristics of diesel mini sac nozzles are unsteady during initial and end stages of injection. In this paper, modeling the effect of needle lift on sac internal flow and high dispersion spray due to sac vortex flow during low needle lift at the initial and end stages of injection are reported. The injection velocity with the sac pressure and the sac vortex energy and the injection droplet diameter generated by the liquid film thickness of high-dispersion spray are estimated. The model results were compared with experimental results obtained from fuel spray visualization. The results show that the proposed injection model can reproduce the unsteady dispersion characteristics of spray during low needle lift. 翻訳 |