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筒内状態量制御による直噴ガソリンエンジンの冷間エミッション低減に関する研究(第2報)

A Study on Cold Emission Reduction of Direct-Injection Gasoline Engine by Controlling the In-cylinder Gas Properties (Second Report)

書誌事項

カテゴリ論文
カテゴリ(英)Paper

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著者1) 堀 隼基, 2) 瀬戸 祐利, 3) 工藤 毅暁, 4) 藤川 竜也, 5) 山川 正尚, 6) 人見 光夫
著者(英)1) Junki Hori, 2) Masatoshi Seto, 3) Takeaki Kudo, 4) Tatsuya Fujikawa, 5) Masanao Yamakawa, 6) Mitsuo Hitomi
勤務先1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ, 6) マツダ
抄録前報にてバルブタイミングを活用した筒内状態量制御により,冷間EM低減を実証した.本研究では,実機での高速排ガス計測による未燃炭化水素排出挙動,PN粒径分布計測,および可視化エンジンでの燃焼観察から状態量制御による冷間時のRawEM低減メカニズムを詳細に調査した.
抄録(英)In order to comply with increasingly stringent emission regulations, including EURO7, it is necessary to enhancement of fuel evaporation under cold start, when fuel vaporization and atomization are insufficient, and to significantly reduce unburned components that do not contribute to combustion. It has been shown that controlling the in-cylinder gas properties to be equivalent to that at high temperature, fuel vaporization can be accelerated and emission at cold start can be reduced. In this study, the mechanism of cold emission reduction was clarified through high-speed exhaust gas measurements on an actual engine, PN particle size distribution measurements, and combustion observations on a visualized engine.

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