コンロッド小端部のジョイントモデルがディーゼルエンジンの燃焼起因振動の特性に与える影響の調査
Numerical Study of the Effect of Joint Model of the Small end of the Connecting-rod on Characteristics of Combustion-induced Vibration of a Diesel Engine
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- 文献番号
- 20234374
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.54 No.4
- 掲載ページ
- 745-750(Total 6 p)
- 発行年月
- 2023年 7月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 論文 |
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カテゴリ(英) | Paper 翻訳 |
著者 | 1) 中川 駿, 2) 小口 瞳史, 3) 三上 真人 |
著者(英) | 1) Nakagawa Shun, 2) Oguchi Hitoshi, 3) Mikami Masato |
勤務先 | 1) 山口大学大学院, 2) 海上保安大学校, 3) 山口大学大学院 |
抄録 | 既存の実機実験ではピストン-コンロッド連成振動の発生によってエンジン外壁面の振動特性に大きな影響を与えることが分かったが,シミュレーションの外壁面振動では連成振動の影響が確認できない.本研究では,コンロッド小端部回りを弾性流体潤滑解析可能なジョイントに変更することで振動伝達特性への影響を調査した. |
抄録(英) | Our previous researches show that the generation of piston-connecting-rod coupled vibration in engines affects the vibration characteristics on the engine outer surface, but the effect of the coupled vibration was not reproduced in the engine outer surface vibration in the numerical simulation. This study numerically investigated the effect of the vibration transmission characteristics by changing the joint models around the small end of the connecting-rod from a non-linear sprig to elastic-hydrodynamically lubricated joint. 翻訳 |