直噴ガソリンエンジン用マルチホールノズルにおける噴霧の混合気形成過程に与える噴射圧力の影響
Effect of Fuel Injection Pressure on the Mixture Formation Process in Multi-Hole Nozzle for Direct Injection Gasoline Engines
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20215003
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.1-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年春季大会【オンライン開催】
書誌事項
著者 | 1) 松田 大, 2) 西村 佳那子, 3) 藤嶋 玄, 4) 松村 恵理子, 5) 千田 二郎 |
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著者(英) | 1) Dai Matsuda, 2) Kanako Nishimura, 3) Gen Fujishima, 4) Eriko Matsumura, 5) Jiro Senda |
勤務先 | 1) 同志社大学大学院, 2) 同志社大学大学院, 3) 同志社大学大学院, 4) 同志社大学, 5) 同志社大学 |
勤務先(英) | 1) Doshisha University, 2) Doshisha University, 3) Doshisha University, 4) Doshisha University, 5) Doshisha University |
抄録 | 本研究の目的は,直噴ガソリンエンジン用マルチホールノズルにおける噴霧の混合気形成過程の解明である.本報では,エキサイプレックス蛍光法(LIEF 法)を応用することにより得られる定量的な蒸気濃度の分布および定性的な液相の空間分布から,噴射圧力が混合気特性に与える影響を調査した結果を報告する. |
抄録(英) | The purpose of this study is to investigate the mixture formation process of multi-hole nozzle spray for direct injection gasoline engines. This paper reports the results of the effect of injection differential pressure on the mixture characteristics from the quantitative vapor concentration and qualitative liquid phase distribution obtained by applying the exciplex fluorescence (LIEF) method. 翻訳 |