等価理論サイクルに基づくエンジン熱収支の分析および熱効率の推定
Analysis of Engine Heat Balance and Estimation of Thermal Efficiency Based on the Equivalent Theory Cycle
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20215314
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.70-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年春季大会【オンライン開催】
書誌事項
著者 | 1) 土屋 諒太, 2) 永野 秀明, 3) 郡 逸平, 4) 尾関 義一, 5) 追分 美代子, 6) 白鳥 英, 7) 島野 健仁郎 |
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著者(英) | 1) Ryota Tsuchiya, 2) Hideaki Nagano, 3) Itsuhei Kohri, 4) Yoshiichi Ozeki, 5) Miyoko Oiwake, 6) Suguru Shiratori, 7) Kenjiro Shimano |
勤務先 | 1) 東京都市大学, 2) 東京都市大学, 3) 東京都市大学, 4) AGC, 5) AGC, 6) 東京都市大学, 7) 東京都市大学 |
勤務先(英) | 1) Tokyo City University, 2) Tokyo City University, 3) Tokyo City University, 4) AGC, 5) AGC, 6) Tokyo City University, 7) Tokyo City University |
抄録 | エンジン車やHVの燃費や航続距離を予測検討するにあたり、エンジンの熱損失や過給器による回収効率を適切に考慮する必要があるが、検討に必要な諸元が明らかになることは多くない。本報では、公開諸元のみに基づき、実車と等価な出力を持つ理論サイクルを仮定することで各パラメータおよび熱効率を推定する方法を開発した。 |
抄録(英) | The various factors contributing to the heat balance such as the heat loss of the engine and the recovery efficiency by the turbocharger need to be considered properly to predict the fuel efficiency of engine vehicle and HVs. However, the specifications are often classified and that is why the detailed data could not be obtained. In the present study, the estimation method of some parameters including the thermal efficiency of the engine based only on published data and open information. The method assumes a theoretical cycle, which has an equivalent power output to an actual cycle. 翻訳 |