マルチツールをオンライン連成するCo-Simulation環境の構築(第2報) エンジン過渡特性を考慮したリアルドライブシナリオを想定する車両性能予測
Construction of Online Co-Simulation Environment (Second Report) Full-Vehicle Performance Prediction on Real Drive Scenario and Engine Transient Characteristic
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20215329
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.72-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年春季大会【オンライン開催】
書誌事項
著者 | 1) 緒方 健一郎, 2) 奥田 雅俊, 3) 藤田 紘一郎 |
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著者(英) | 1) Kenichiro Ogata, 2) Masatoshi Okuda, 3) Koichiro Fujita |
勤務先 | 1) 本田技研工業, 2) 本田技研工業, 3) 本田技研工業 |
勤務先(英) | 1) Honda Motor, 2) Honda Motor, 3) Honda Motor |
抄録 | パワートレインと走行シナリオの多様化といった車両性能予測環境の拡大と,パワートレインの過渡的な振舞を考慮させた車両性能予測精度の向上を,計算リソース増加を抑制しつつ両立するには,適切な粒度のモデル選定が必要である.本研究では,シナリオベース車両モデルとFRMエンジンモデルとを統合する手法を提案する. |
抄録(英) | In order to extend an environment of a vehicle performance prediction, such as diversification of a powertrain and driving scenarios, and to improve an accuracy of vehicle performance prediction considering a transient behavior of the powertrain without increasing computational resources, it is necessary to select a model with appropriate granularity. In this study, we propose a method to integrate scenario-based vehicle model with fast running engine model. 翻訳 |