モデルベースデザインによるパワートレーン仕様設計の取組(第二報) 電気自動車用パワートレーン構成の自動創製
Study on Model-Based Design for Powertrain Specification Automatic Generation of Powertrain Topology for Electric Vehicles
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20215347
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.77-21
- 掲載ページ
- 1-3(Total 3 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年春季大会【オンライン開催】
書誌事項
著者 | 1) 鈴木 篤史, 2) 西澤 博幸, 3) 山中 玄太郎, 4) 高橋 克明, 5) 加古 純一 |
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著者(英) | 1) Atsushi Suzuki, 2) Hiroyuki Nishizawa, 3) Gentaro Yamanaka, 4) Katsuaki Takahashi, 5) Jun-ichi Kako |
勤務先 | 1) 豊田中央研究所, 2) 豊田中央研究所, 3) 豊田中央研究所, 4) トヨタ自動車, 5) トヨタ自動車 |
勤務先(英) | 1) Toyota Central R&D Labs., 2) Toyota Central R&D Labs., 3) Toyota Central R&D Labs., 4) Toyota Motor, 5) Toyota Motor |
抄録 | 車両の開発コスト低減を目的に,電度パワートレーンのシステム構成をモデルベースで網羅的に創製する手法を提案する.形式手法Alloyを用いて,パワートレーン要素の接続関係と個数を集合により定義する.電動車両を対象に,モータや減速機,デフの要素組み合わせが複数創製されることを確認した. |
抄録(英) | A model-based approach on generating system topology of powertrain is proposed to reduce cost of vehicle development. System topology can be defined with relations and numbers of each component. A formal method “Alloy” was utilized to represent these definitions since the concept of Alloy is based on set theory. The connection among powertrain components are expressed as a set as well as components. This paper verifies that Alloy generates some powertrain systems on electric vehicle. 翻訳 |