モデルベースデザインによるパワートレーン仕様設計の取組(第三報) MIPを用いた最適化における感度解析手法
Study on Model-Based Design for Powertrain Specification Sensitivity Analysis of Powertrain Optimization
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20215348
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.77-21
- 掲載ページ
- 1-4(Total 4 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年春季大会【オンライン開催】
書誌事項
著者 | 1) 黒石 真且, 2) 山中 玄太郎, 3) 高橋 克明, 4) 中林 亮, 5) 加古 純一 |
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著者(英) | 1) Masakatsu Kuroishi, 2) Gentaro Yamanaka, 3) Katsuaki Takahashi, 4) Ryo Nakabayashi, 5) Jyun-Ichi Kako |
勤務先 | 1) 豊田中央研究所, 2) 豊田中央研究所, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車, 5) トヨタ自動車 |
勤務先(英) | 1) Toyota Central R&D Labs., 2) Toyota Central R&D Labs., 3) Toyota Motor, 4) Toyota Motor, 5) Toyota Motor |
抄録 | パワートレーン仕様を表す多数のパラメータから性能向上に対するボトルネックを抽出するための感度解析手法を紹介する。混合整数計画法(MIP)では得られた最適解の近傍においてシステムを定義するパラメータの感度を解析的に得ることが可能である。プラネタリギヤの制約式を例に感度算出手法を示す。 |
抄録(英) | This report introduces a sensitivity analysis method for extracting bottlenecks for performance improvement from a large number of parameters that represent power train specifications. In mixed integer programming (MIP), it is possible to analytically obtain the sensitivity of the parameters that define the system in the vicinity of the obtained optimal solution. The sensitivity calculation method is shown using the constraint formula of the planetary gear as an example. 翻訳 |