タンブル強化ガソリンエンジンにおける放電経路の流動追従特性の解明
Investigation of Following Characteristics of Spark Discharge Path in a Tumble Enhanced Spark Ignition Engine
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216002
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.81-21
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 小須田 裕樹, 2) 志村 祐康, 3) 店橋 護 |
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著者(英) | 1) Hiroki Kosuda, 2) Masayasu Shimura, 3) Mamoru Tanahashi |
勤務先 | 1) 東京工業大学, 2) 東京工業大学, 3) 東京工業大学 |
勤務先(英) | 1) Tokyo Institute of Technology, 2) Tokyo Institute of Technology, 3) Tokyo Institute of Technology |
抄録 | スーパーリーンバーンにおける放電経路の流動への追従特性を明らかにするために,タンブル強化ガソリンエンジンを対象に点火プラグ近傍で流動と放電経路の変形速度の同時計測を行った.計測結果から,追従性は対象とした範囲で流速の増加とともに低下すること,圧力が低い場合に追従性が低下することなどを明らかにした. |
抄録(英) | To investigate following characteristics of spark discharge path to flow under super lean-burn condition, simultaneous measurement of fluid flow and displacement speed of spark discharge path with a high spatial resolution was conducted near a spark plug in a tumble enhanced spark ignition engine. From measurement results, it is shown that followability of spark discharge path tends to be low in low pressure conditions and to decrease with increase of fluid flow speed. 翻訳 |