極低温環境下における直噴ガソリン噴霧の挙動解析
Analysis of Spray Characteristics of Direct Injection SI Engines under Cold Start Conditions
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216008
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.82-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 前川 楓馬, 2) 松田 大, 3) 松村 恵理子, 4) 千田 二郎, 5) 大隈 正寛, 6) 齋木 優佑 |
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著者(英) | 1) Fuma Maekwa, 2) Dai Matsuda, 3) Eriko Matsumura, 4) Jiro Senda, 5) Masahiro Okuma, 6) Yusuke Saiki |
勤務先 | 1) 同志社大学大学院, 2) 同志社大学大学院, 3) 同志社大学, 4) 同志社大学, 5) デンソー, 6) デンソー |
勤務先(英) | 1) Doshisha University, 2) Doshisha University, 3) Doshisha University, 4) Doshisha University, 5) DENSO, 6) DENSO |
抄録 | 低温環境下における直噴ガソリンエンジンの噴霧挙動はPM/PN抑制の観点から重要である.本研究では低温環境下におけるの噴霧挙動の把握を目的とし,先行研究例が少ない-20℃までの極低温状態を想定し,燃料温度,壁面温度を制御する実験装置を構築,自由噴霧と壁面衝突噴霧の特性を計測し解析を行った.その結果を報告する. |
抄録(英) | It is important to understand the spray behavior in direct injection SI engines under low temperature conditions from the perspective of PM/PN reduction. In this study, the characteristics of free spray and wall impinging spray were measured and analyzed under the low temperature condition of -20°C. The experimental system was set up to control the fuel temperature and the wall temperature. The results are reported. 翻訳 |