動弁系の多目的設計探査におけるベジエ単体フィッティングを用いた事後分析手法の構築
Post Hoc Analysis with the Bézier Simplex Fitting for Multi-Objective Design Exploration of Valve Train
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216012
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.83-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 小林 健, 2) 梅田 裕平, 3) 佐野 雄樹, 4) 山口 義博 |
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著者(英) | 1) Ken Kobayashi, 2) Yuhei Umeda, 3) Yuki Sano, 4) Yoshihiro Yamaguchi |
勤務先 | 1) 富士通, 2) 富士通, 3) 本田技研工業, 4) 本田技研工業 |
勤務先(英) | 1) Fujitsu, 2) Fujitsu, 3) Honda Motor, 4) Honda Motor |
抄録 | 複数の機能要求を考慮して動弁系を設計する方法として多目的設計探査がある.多目的設計探査では,多目的最適化計算で構成したパレート解集合に対して事後分析を行い最終的な設計変数を決定する.本研究では,パレート解の事後分析としてベジエ単体フィッティングを用いた手法を開発しその有効性の検証を行った. |
抄録(英) | Multi-objective design exploration is a framework for designing a valve train considering multiple functional requirements. In this framework, we apply multi-objective optimization to obtain the Pareto-front, which describes the best trade-off relationship of the requirements. Then we determine a final design by examining the result. In this research, we propose a new post hoc analysis method of a Pareto front with the Bézier simplex fitting and demonstrate its effectiveness by experiments on real data. 翻訳 |