交通流シミュレーションを用いた小型乗用車の実路燃費向上手法の検討
Study of Actual Road Fuel Efficiency Improvement Method for Small Passenger Cars using Traffic Flow Simulation
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216014
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.83-21
- 掲載ページ
- 1-8(Total 8 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 英語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) Glenn Hizkia Argy, 2) Yiqi Qu, 3) Akira Kato |
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著者(英) | 1) Glenn Hizkia Argy, 2) Yiqi Qu, 3) Akira Kato |
勤務先 | 1) Teikyo University, 2) Honda Motor, 3) Teikyo University |
勤務先(英) | 1) Teikyo University, 2) Honda Motor, 3) Teikyo University |
抄録 | 実路における燃費計測には多くの時間と工数が必要であるため,実路における燃費向上,すなわちCO2排出低減を考えるうえでシミュレーションの構築は重要であると考える.本研究では,MATLABで構築した車両モデルと交通流シミュレーションと組み合わせ,小型乗用車の燃費向上手法を提示することを研究の目的とする. |
抄録(英) | CO2 and exhaust emissions regulations are becoming stricter year by year. Regarding fuel efficiency, we automobile users are also highly interested in terms of fuel cost. Since it takes a lot of time and man-hours to measure fuel consumption on an actual road, it is important to construct a simulation to improve fuel efficiency on an actual road, that is, to reduce CO2 emissions. The purpose of this research is to present a method for improving fuel efficiency of small passenger cars by combining a vehicle model constructed with MATLAB and a traffic flow simulation. 翻訳 |