一次元モデルによるPM堆積・再生シミュレーション-運転モードを考慮した数値計算-(第2報)
Numerical Calculation of PM Trapping and Oxidation of Gasoline Particulate Filter-Considering Operation Mode of the Engine-(Second Report)
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216017
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.84-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 中村 真季, 2) 横田 幸治, 3) 小澤 正邦 |
---|---|
著者(英) | 1) Maki Nakamura, 2) Koji Yokota, 3) Masakuni Ozawa |
勤務先 | 1) 名古屋大学, 2) 名古屋大学, 3) 名古屋大学 |
勤務先(英) | 1) Nagoya University, 2) Nagoya University, 3) Nagoya University |
抄録 | 排ガス規制が強化される中,ガソリン車から排出される微粒子状物質(PM)も規制対象になる.ガソリンエンジンから排出されるPMはガソリン微粒子フィルター(GPF)を用いて捕集する.そこで本研究は,ガソリンエンジンの運転モードを考慮した数値計算を行い,最適なPMの堆積および再生の条件を提案した. |
抄録(英) | As exhaust gas regulations are tightened, particulate matter (PM) emitted from gasoline-powered vehicles is also subject to regulations. PM emitted from gasoline engines is collected using a gasoline particulate filter (GPF). Therefore, this study carries out numerical calculations considering the operation mode of the gasoline engine and proposes the condition of optimum PM deposition and regeneration. 翻訳 |